Vikten av vikten

Tittar lite förfärat ner på mina nya kurvor. Magen har fått ännu en liten ring sedan sommarlovet började. Som vanligt, så reagerar jag blixtsnabbt med ett sting av ångest.

Att jag har lagt till två kilo på två månader, MÅÅÅÅSTE ju betyda att jag kommer fortsätta lägga till ett kilo i månaden tills jag börjar rå-banta... Shit! Det blir 60 kilo till på fem år. Kul att fira sin 30-årsdag och väga 127 kilo... Lika bra att trösta mig med en snickers med en gång.



Noooooooooope. DET är sjukdommen som bråkar igen. Anledningen till att jag gått upp två kilo på två månader är att jag valt att inte träna och för att jag valt att äta glass och "onyttig" (och GOD) mat, nästan VARJE dag. Jag har ätit ute, grillat och fikat och njuteit som en prinsessa. Så ser livet ut periodvis (tack och lov!) och mitt förnuft ( och mitt friska jag) vet att det det är värt två trivselkilon på magen. Jag vet också att så länge jag håller mig frisk från min bulimi, så kommer jag inte gå upp ett kilo i månaden i all evinnerlighet.

Det är den omtalade vågen igen. Hur många kilon är det värlt att bli frisk från sjukdommen/fängelset bulimi? Hur många kilon skulle du kunna tänka dig att låta vara för att äntligen bli FRI?

Mitt svar är: SÅ MÅNGA SOM BEHÖVS (Jag vet också att en frisk person med all den kunskap som jag (och ni!) har genom alla år av ätstörningar, kommer aldrig väga åt helvete för mycket)


Kommentarer
Postat av: Beckan

Känner igen mig i allt du skriver. Ibland irriterar jag mig på att man tänker så mycket på vikt och mat hit och dit istället för att fokusera på det som är viktigt i livet. Tyvärr är det något man får leva med antar jag - mer eller mindre. Målet är ju självklart att inte tänka på sånt alls men kanske inte så realistiskt. Jag tycker det du skriver är grymt bra. Min sjukdom har förstört så mycket för mig, eller rättare sagt jag har låtit den förstöra för mig. Du ger mig inspiration och hopp och konstigt nog är det skönt att veta att du också har ups and downs ibland.



Massa kärlek!

2008-07-07 @ 21:27:05
Postat av: Jenny

Hej underbara, grymma och bästa Sofia!!



Tack för all den hjälp du gav mig via sms och telefonkontakt under en av mina jobbigaste perioder-TACK!



Riktigt kul att du satt liv i bloggen igen:)



dunderkram hjärtat<3

Jenny

2008-07-08 @ 01:24:50
URL: http://jennyhelgen.blogg.se/
Postat av: Ammel

Hittade nyss din blogg och känner att jag kommer bli en trogen läsare. Du är stark som kommit så långt och som delar med dig av dina tankar och åsikter.

Önskar dig en underbar sommar

Kram

2008-07-08 @ 09:05:52
URL: http://ammel.blogg.se/
Postat av: Anonym

läs gärna min blogg. jag läser din :)

2008-07-08 @ 22:07:00
URL: http://www.uppellerner.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0