Bulimibibeln. Hjälp mig!

Oj vad jag SPRUTAR inlägg. Har snart tagit igen hela sommarens lucka...

I skrivandets stund så är jag väldigt inne i mitt bokskrivande. Eller, ja, jag skall för en gång skull inte kasta mig in i något jag inte orkar avsluta, så jag gör det ordentligt och med hjälp av experter. Hur som helst, i nuläget så håller jag på att brainstorma kring vad boken skall innehålla. Jag klottrar ner ALLT som jag kommer på och kommer att rensa först i nästa steg. Min bok skall vara en praktisk vägledning ut ur sjukdommen, samt öka kunskapen både bland sjuka och bland annhöriga/allmänheten. Jag kommer att ta upp det som jag behandlar i min blogg, och fördjupa mig i det.


Det är dax att bulimi behandlas som den vanliga sjukdom den är!



Nu behöver jag er hjälp*


Jag vill gärna ha e-mail till [email protected]

Vad önskar DU läsa om i bulimibibeln?

Har du tips om böcker jag borde läsa i mitt researcharbete eller andra kommentarer?
Vad hade du som tillfrisknat önskat att du visste tidigare?
Vill du dela med dig av din historia? (anonymt)
Har du annat material som du tror skulle vara intressant (Kan tyvärr inte betala något för sådant som ev blir publicerat)?
Har du fotografier?

SKRIV!



Puss

*Observera att jag i detta läge endast vill ha åsikter och önskemål från er som LIDER av bulimi (eller hetsätnings-störningar) eller HAR LIDIGT av bulimi (eller hetsätnings-störningar) , samt er som har en familjemedlem, en nära vän eller flick-/pojkvän som lider/ har lidit av bulimi (eller hetsätnings-störningar).

Kommentarer
Postat av: mats

Jag är diskvalificerad från att bidra, men läser gör jag :)

2008-07-10 @ 19:04:59
URL: http://matspalats.blogg.se/
Postat av: Sofia

Mer än välkommen ;-)

2008-07-11 @ 13:49:23
Postat av: Anonym

hej!Jag skulle kunna tänka mig att bidra med min historia eller delar av den.Tycker det är bra att fler tar tag i den här saken! Å lycka till:)

2008-07-12 @ 00:26:04
Postat av: Anonym

hej!Jag skulle kunna tänka mig att bidra med min historia eller delar av den.Tycker det är bra att fler tar tag i den här saken! Å lycka till:)

2008-07-12 @ 00:27:12
Postat av: Erika

Vilken underbar idé! Jag bidrar gärna med min historia! Ska fundera över annat material också, hör av mig igen!



Kram

2008-07-12 @ 19:26:56
Postat av: Sandra

fan vad nice! har själv gått i "bokskrivartankar". ser fram emot att läsa vad du producerar. ett kapitel som jag tror är bra om man är på "god väg" att bli frisk är hur man ska hantera när kroppen ställer in sig i de nya vanorna. att ändra radikalt på sina matvanor, som att börja äta ordentligt, sluta hetsäta osv, efter år av missbruk, gör ju uppenbart att kroppen beter sig märkligt. man går upp, eller ner, eller blir svullen eller vad som nu händer. så det vore intressant att läsa just om hur man ska övertyga sig om att man är på rätt spår när kroppen bara skriker: sluta äta, späk dig, banta!

2008-07-14 @ 19:27:27
URL: http://bullkamp.blogg.se/
Postat av: tovis

jag delar gärna med mig med min historia, tror det kan vara en del i ett tillfrisknande att berätta....

2008-07-17 @ 21:10:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0