Att vara frisk är inte alltid ball!

Att bli frisk från bulimi handlar (återigen) inte om att aldrig ha ångest. Man har ångest, men man är så illa tvungen att känna på den. Idag är en sådan där dag. Solen skiner och både jag och J har vaknat på fel sida. Hade det varit fem år sedan så hade jag fått panik över att slösa bort en såhär vacker (och ledig!) dag på att vara sur och likgiltig. Jag hade galopperat iväg med J till glasskiosken och löst det med en riktig megavåffla. Sen hade jag varit hög i ett par timmar och trott att jag mådde bra. Fram åt eftermiddagen så hade ångesten krupit sig på igen och jag hade fått panik igen... Ni känner igen karusellen... En ständig jävla jakt på att slippa känna ångest. Jag skiter i glassen idag och bara "slösar" bort den hr dagen på att vara nere, och inte hetsäta!

Förresten. Under min paus i bloggandet, så har jag äntlign bestämt mig för att skriva en bok. Bulimibibeln. Boken med alla svar. Det är tack vare er och all respons som jag insett att det jag har att säga är viktigt.

Kärlek

Kommentarer
Postat av: C

Superidé tycker jag =) Grym blogg!

2008-07-05 @ 10:25:42
URL: http://lokacitron.blogspot.com
Postat av: Kajsa

Jag är så glad att du ska skriva en bok! Det du skriver är jätteviktigt! Kram!

2008-07-05 @ 16:45:12
Postat av: mats

Bra idé, lycka till!

2008-07-06 @ 00:28:46
URL: http://matspalats.blogg.se/
Postat av: Matilda

åhh vilken bra idee!

2008-07-06 @ 12:45:48
Postat av: Emma

Hej! Det är första gången jag har klickat mig hit ich jag blir så förvånad att det finns såhär bra bloggar! Du skriver så otroligt bra och innehållet är helt fantastiskt! Så jäkla skön läsning för en som kämpar! Tusen tack för denna blogg, den kommer jag verkligen att följa. Många kramar

2008-07-06 @ 13:18:13
Postat av: Sara

Jättebra idé med boken och välkommen tillbaka, du har varit saknad!

2008-07-07 @ 14:35:52
Postat av: AnnaP

Att skriva en bok tycker jag verkar vara en utmärkt idé! Du har riktigt bra tips i din blogg.

2008-07-08 @ 21:10:19
URL: http://myanalife.blogg.se/
Postat av: Tankar..

Härligt! =)

Lycka till så mycket med boken, en väldigt bra ide´ju!

2008-07-10 @ 10:40:32
URL: http://tankarsombankar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0