Höga krav = lättare att misslyckas

Suck, att man aldrig lär sig...

För några veckor sedan fick jag en knäpp och slog vad med min pojkvän att jag skulle springa fem mil i veckan hela sommaren. Jag mådde inte bra vid det tillfället, och som vanligt så översatte jag det i att kände mig tjock och ful. Sagt och gjort. Jag sprang som en gasell. I två veckor. Sen tröttnade jag. När förlusten av vadet var ett faktum (för två veckor sedan), så köpte jag ett paket cigaretter och sedan dess har jag inte rört en fena. 

I morse vaknade jag, på min egen 25-årsdag och kände att. Nix. Slut på detta fjanteri. Jag kan bättre än så. Så mina födelsedagspresenter till mig själv blev idag föjande.

1. Att börja blogga igen. Att få ner tankarn här, och dessutom på massor v underbar respons hjälper mig att rannsaka mig själv varje dag.

2. Att acceptera att jag numera väger 67 kilo och att jag förmodligen aldrig mer kommer att väga 64, utan kanske snarare 69.

3. Att skippa skitsnacket om att man måste träna för att vara en bra människa.


HÄRMED SLUTAR JAG ATT TRÄNA HELT, OCH VARJE EVENTUELLT TRÄNINGSPASS BLIR DÄRMED EN LITEN HÄLSOBONUS, ISTÄLLET FÖR ATT VARJE TRÄNINGSPASS JAG INTE TRÄNAR BLIR ETT MISSLYCKANDE.

                             
Kärlek!

Kommentarer
Postat av: Jenny S

Grattis på födelsedagen!!!

2008-07-03 @ 19:16:19
Postat av: K

Hej Sofia!

Härligt att du fortsätter skriva! Har tittat in lite då och då i väntan...

jadu, att slå vad, med för höga krav liknar ju rätt mycket detta med att försöka kontrollera maten, eller något över huvudtaget. Skönt att du är realistisk igen.

Hur länge har du varit kräkfri nu om man får fråga? Får du återfall ofta?

Kämpa på! Din blogg är otroligt viktig!

Kramar K

2008-07-04 @ 00:25:30
Postat av: Jossan

Härligt att du är tillbaka och grattis på den fina dagen! Visst är det lätt att ha för stora krav på sig själv och det är man ju van vid eftersom man har hållt på s i flera flera år. Men jag har märkt att det är när man vågar släppa dem helt som man sakta men sökert finner den sunda balansen och får isnpiration att leva det liv som är sunt för en! så back on track igen sophia och släppa de där höga kraven så ska vi alla här kämpa tillsammans!!! Massa kramar till dig och alla andra här!

2008-07-05 @ 07:41:01
Postat av: Sofia

Jag har kallat mig frisk i ett par år nu, även om jag tagit återfall. Jag tar återfall oftare än vad många tror, men anser att det är en del av resan. Det blir mer och mer sällan!



Kram S

2008-07-05 @ 10:01:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0