Välkommen till en ny blogg

Välkomna till ännu en blogg i denna medialt överösta värld. Min blogg är av en lite egen karaktär. Jag välkomnar läsarna in under skinnet på min bulimi som jag lidit av sedan jag var tolv år. Jag kallar mig idag frisk, och har jobbat på mitt tillfrisknande i fem år.
Jag vänder mig till dig som undrar
över bulimi, lider av bulimi eller har någon närstående som verkar lida av bulimi. Min blogg är inte en ersättning för den som är i behov av vård, utan snarare ett komplement. Jag vill göra tydliggöra ett par saker när det gäller bulimi.

1. Bulimi är inte ett tecken på dumhet eller brist på karaktär.
2. Bulimi är en sjukdom.
3. Alla kan bli friska från bulimi.

image1

Jag skriver för er, och jag skriver för min egen skull. Kampen mot denna sjukdom pågår varje dag och man behöver lära sig att tänka i nya dimentioner, för att inte falla tillbaka i gamla mönster. Det räcker inte med "viljestyka". På den kommer man bara en meter och vägen mot tillfrisknande är en mil! Det finns ett par insikter som man måste ha fått innan man ens kan börja bli frisk, och jag kommer att gå in på dem allihop. Det räcker inte att ha fått dessa insikter, utan de måste praktiseras i varje situvation resten av livet och det kräver träning, träning och träning. Jag skriver denna bloggen, för att hjälpa mig själv att se klart och att sätta ord på det invecklade känslospråk som jag bär inom mig. Det som jag bedövade med choklad i nästan tio år.

Jag kommer att skriva minst en gång i veckan och jag kommer att publicera bilder som illustrerar vad jag menar, för att underlätta för er att ta till er mitt budskap.

Jag kommer inte att skona bulimin i denna blogg. Jag kommer att våga skriva om dess mörkaste hemligheter, precis så vidrigt som det är.


Hoppas Du följer mig på denna resa!

Kommentarer
Postat av: Livskampen

Skall läsa denna bättre då tid finns, verkar jättebra. Återkommer med synpunkter och erfarenheter.
Ps. (Står som Bette i VK)D.s

2008-02-28 @ 10:43:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0