Mer tjat om min bok

Hej alla mina älsklingar! Tack för alla bra och kloka inlägg. Bland kommentarerna efter sista inlägget så var det en av er som frågade om detta med kolhydrater/socker och sug. Detta är ett mycket komplicerat fenomen, och som vanligt inte antingen eller. I min bok så skriver jag ett helt kapitel om "BULIMI och KEMI". Alla är vi olika, men vi som lider av bulimi är ofta lite känsligare i biokemin och tål snabba kolhydrater lite sämre. Men att "sluta helt" eller "aldrig mer" är bara snett, som vanligt.

Mitt bokarbete går framåt. Ömsom känner jag mig som en livserfaren författare och ömsom får jag panik över att jag ju bara är en liten människa som bara skrivit dagbok och bloggat innan. Hur som helst. Jag har bestämt mig för att ha med ett antal bilder på normalviktiga tjejer. Dessa skall fungera som  lugnande referenser för de som har panik över sina naturliga former. Jag letar nu efter tjejer som har lust att ställa upp.  Det enda kravet är att du har ett BMI mellan 19 och 25. Du behöver inte vara frisk, men måste åtminstone låtsas som du älskar din kropp som den är :-)
Jag letar alltså inte endast efter tjejer som har BMI 19 och som just "lyckats gå ner de fem kilona", utan tjejer som ser ut som tjejer gör.



Bilderna har jag tänkt mig i helfigur, rakt framifrån (även ansikte). Vit bakgrund och vita underkläder. Inget sexuellt alls, utan bara "informativa" bilder. Så här ser jag ut! Förnamn, längd, vikt och en liten berättelse vill jag ha med.

Om du tycker det låter intressant, så maila [email protected]


PUSS

Kommentarer
Postat av: Sara

Jag om någon borde ställa upp, jag är skyldig dig det. Men jag tror inte att jag klarar det. Det är för tidigt.

2008-08-05 @ 12:17:17
URL: http://nooneputbabyinthecorner.blogg.se/
Postat av: Sofia

Du är inte skyldig mig ett jävla skit, gumman! Endast att du lovar att ge dig själv bästa möjliga förutsättningar att tillfriskna.



Kram

2008-08-05 @ 19:42:22
Postat av: anonym

skriver du bara om bulemiker som hetsäter? Av egen erfarenhet så kan man ha bulimi utan det?

2008-08-06 @ 08:24:15
Postat av: lilla ja

Skulle ha passat perfekt för detta, men skulle aldrig klara av att stå i underkläder, på kort, med ansikte..



Om det är kris och du kan acceptera en bild utan ansikte så hojta! Tack för en bra blogg!

2008-08-06 @ 16:27:36
URL: http://littlemes.blogg.se/
Postat av: Jennifer

Gud vad jag känner igen mig i de första raderna ang kontroll! Så rätt, allt ska jämt vara perfekt...

2008-08-17 @ 10:28:24
URL: http://misskrusan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0