Om att aldrig ge upp hoppet

HÄR KAN MAN BESTÄLLA MIN BOK BULIMIBIBELN: www.sofiajensfelt.se


Skolstarten började för en vecka sedan. Ett nytt läsår och nu går jag sista året (läs: ansvar och press), jag har precis flyttat och håller fortfarande på att installera mig och dagarna rinner iväg.

Mitt i allt detta så har jag ju mitt eget tillfrisknande att inte tappa greppet om. Fortsätta att rannsaka mig själv varje dag, och fortsätta att välja, istället för att göra mig till offer för omständigheterna.

Mitt i allt detta så måste jag fortsätta att välja att motstå att gå på de lockande viskningar, om att ”smalare är bättre” och ”smalare har roligare”, som min sjukdom viskar i mitt öra, för att sabba allt det fantastiska som jag har.
(Plus att jag skriver en bok. Hahaha. Typisk mig. Bloggar om vikten av lugn och ro, samtidigt som jag kör på som en ångmaskin.)

Anledningen till att jag skriver såhär? Jo, för att påminna er alla (och mig själv) om att hur mycket det än blir på en gång, periodvis i livet, så måste det alltid finnas en extra minut att stanna upp och ”snabb-rannsaka” sig själv, innan vi stoppar det där i våra munnar. En dag i taget, en situation i taget. Vad vill vi egentligen och vad är det vi fatiskt behöver? Lugn och ro? Mat? Ett glas vatten? Gråta? Skrika?

Nu håller jag på att leta förlag. Arbetet går framåt och jag finns här för er allihop. Har inte glömt er och har inte övergivit er, men jag prioriterar alltid mitt eget tillfrisknande först!!!

Glöm inte att träna på bulimins stora gåta; Läsa, skriva, känna efter & gråta




Pussar

Kommentarer
Postat av: Naa

jag läängtar till din bok kommer ut. Tror att vi är många som ser fram emnot den. Och tack för att jag får ta del av ditt skrivande, det hjälper, ska du veta. Kramar!

2008-09-08 @ 08:45:11
URL: http://saphary.blogg.se/
Postat av: Lisa W

Jag längtar också jättemycket! Misstänker att det kommer att bli min nya måbra-bibel! :-)

2008-09-08 @ 09:34:59
Postat av: Lisa W

Roligt förresten att du skrev något här igen, har saknat dina inlägg men vet att du har massor att göra och jag är så glad för att du prioriterar LIVET och inte bara bloggandet!

2008-09-08 @ 09:35:58
URL: http://acceptans.blogg.se/
Postat av: Camilla och Ellen

Hej! Vi är två tjejer som går på gymnasiet som gör vårt p100-arbete om ätstörningar fast med inriktning på behandlingar och tillfrisknande men även på hur det är att leva med ätstörningar.



Vi har några frågor som vi skulle uppskatta otroligt mycket om du kunde svara på dem!



Om du är intresserad av att hjälpa oss så får du jättegärna skriva till vår mail som vi bifogat!



Tack på förhand Camilla och Ellen

2008-09-09 @ 12:45:41
Postat av: Camilla och Ellen

Hej! Vi är två tjejer som går på gymnasiet som gör vårt p100-arbete om ätstörningar fast med inriktning på behandlingar och tillfrisknande men även på hur det är att leva med ätstörningar.



Vi har några frågor som vi skulle uppskatta otroligt mycket om du kunde svara på dem!



Om du är intresserad av att hjälpa oss så får du jättegärna skriva till vår mail som vi bifogat!



Tack på förhand Camilla och Ellen

2008-09-09 @ 12:46:32
Postat av: Camilla och Ellen

vår mail är [email protected]

2008-09-09 @ 12:46:51
Postat av: Tess

Ska bli intressant att läsa din bok! Säker på att den kommer vara väldigt bra och välformulerad.

Tack för ditt engagemang!

2008-09-09 @ 13:01:57
URL: http://tesshime.blogg.se/
Postat av: Matilda

Din blogg är jätte bra,



förlåt om jag frågar en fråga du redan svarat på tusen gånger men när kommer din bok; ungefär?

2008-09-10 @ 12:43:54
URL: http://skulderbladsvingar.blogspot.com/
Postat av: Annapanna

Glöm inte att länka till sidan där man kan köpa din bok, när den har givits ut! Och ges den inte ut av ett förlag så kanske du kan lägga ut den på nätet?



Vi är måååånga som vill läsa den! :-)



kram kram

2008-09-10 @ 16:36:40
Postat av: karro

Hej fin!



Det är helt rätt, du måste prioritera ditt eget tillfrisknande först. Alla måste vi göra det. För om vi är friska själva har vi mycket mer kraft och energi till att hjälpa andra. Du är verkligen en stor hjälpande hand för många av oss andra som lider av liknande problem.



Kraaaam

2008-09-10 @ 22:34:39
URL: http://unicorn.blogg.se/
Postat av: karro

Oj, det blev fel bloggadress i inlägget ovan men de gör nog inte så mycket. Åter stor varm kram till alla som fightas med sina demoner och problem.



Tillsammans är vi starkare!

2008-09-10 @ 22:36:42
URL: http://daunicorn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0