News about my test!

HÄR KAN MAN BESTÄLLA MIN BOK BULIMIBIBELN: www.sofiajensfelt.se


Som ni alla vet så håller jag (som en del av reaserchen inför min bok) på att testa diverse olika kombinationer av kolhydrater, fett och protein.

Jag inledde med s.k. HFLC (70% fett och 5% kolhydrater) och skulle testa detta i fyra veckor. Egentligen hade jag tänkt att redovisa detta först när hela perioden var över, men jag har valt att utfärda en varning här!

Jag är övertygat om att HFLC är en passande sammansätning för många människor, men för mig (och de som har samma känsliga och "störda" kroppskemi som jag) så är det ingen bra idé alls.

Sympton jag fick var; Ångest, sömnsvårigheter, minskad impulskontroll, viktuppgång och mer ångest eftersom jag inte kunde sova. Jag har avbrutit denna "diet" efter en vecka och vill avråda alla som är nyfikna att inte pröva.

Imorse åt jag gröt till frukost igen (som jag alltid gjort) istället för ägg och bacon och redan vid lunchtid mådde jag mycket bättre.



Alltså, som jag misstänkte, och många med mig. Kolhydrater behövs.

Kram


Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad bra att du avbryter!

2008-08-11 @ 13:47:50
Postat av: Mela

Jag tycker att du är fantastiskt stark! Att lyssna på kroppen och avbryta för att du inte mår bra betyder att du känner dig själv! Önskar att jag kunde göra likadant, men ibland (väldigt ofta) känns det inte som att det är jag som bestämmer!

Ta hand om dig!

2008-08-11 @ 16:37:15
URL: http://amarulatree.blogg.se/
Postat av: Jennifer

håller med föregående! Super bra att du stoppade i tid!



Kram på dig!

2008-08-11 @ 17:17:11
URL: http://misskrusan.blogg.se/
Postat av: Tess

Känns nästan skönt att det blev som jag trodde....

2008-08-11 @ 17:28:03
Postat av: caroline

Hej, hur kommer jag i kontakt med dig?

2008-08-11 @ 18:04:36
Postat av: Linda

Lyckligt att det blev så ändå!



då jag ju förmodligen rätt,



äta allt i rimliga mängder...



kroppen säger ju till på ett eller annat sätt, när den inte får det den vill ha :/



pussssssssssssssss

2008-08-11 @ 18:19:10
Postat av: Becka

Skönt! Då slipper man lägga om kosten då.Jag som älskar kolhydrater =P

2008-08-11 @ 19:00:45
URL: http://bulimibecka.blogg.se/
Postat av: Malin

Bra att du avbryter när du känner att det är fel. Tack för att du fortsätter skriva!

2008-08-11 @ 22:40:54
URL: http://livetochkarleken.blogg.se/
Postat av: Sofia

Ni når mig på [email protected]!



Puss

2008-08-12 @ 14:53:49
Postat av: Eva

jag upptäckte din blogg idag! åh så underbart... ska sätta mig när ja kommer hem från jobbet och läsa igenom. Ja har bulimi, jag spyr inte. men alla andra symptom. Mat styr mitt liv. huvva.



Tack iaf, för en din blogg.

2008-08-12 @ 15:45:39
Postat av: EMMA

Va du e modig !

2008-08-12 @ 19:00:41
Postat av: Erika

Hej igen

Jag har ju som jag tidigare berättat också bullimi. Jag har nu ätit enligt GI-noll (75% Protein, 25% Fett, enstaka kolhydrater) i 6 veckor och det fungerar jättebra! Har inte hetsätit en gång under tiden, inte småätit heller. Tror dock att jag är väldigt kolhydratskänslig. Socker, Frukt och riskakor till exempel triggar igång mitt ätande på nolltid!



Kram Erika

2008-08-12 @ 20:23:53
Postat av: jazzie

Fast där är vi nog väldigt olika. För mig fungerar lågkolhydratkost mycket bra. Och jag vet många andra med samma problem som mår bättre av den kosten. För mig triggar verkligen kolhydrater sug efter mer kolhydrater. Kanske beroende på att det är just kakor, godis, glass, pasta eller bröd som jag hetsäter? Däremot kan en del ha vissa problem i början om man utesluter alla kolhydrater för fort ur kosten. Man måste ju inte utesluta alla.

2008-08-13 @ 14:07:15
Postat av: Sofia

Absolut! Kolhydrater i form av kakor och godis är inte någon mysig idé om man lider av bulimi. Jag tänker mig mer Pasta, gröt, fullkornsbröd, grönsaker och frukt. Mer om detta i min bok www.bulimibibeln.blogg.se

2009-11-02 @ 05:45:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0